نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2078
-
الف
+

افتتاح نمایشگاه بزرگ کتاب جمهوری اسلامی ایران در هرات

مسئولین دانشگاه هرات می گویند: ایجاد نمایشگاه بزرگ کتاب در دانشگاه هرات ، بیانگر حسن نیت و همجواری جمهوری اسلامی ایران برای تامین نیازهای دانشجویان و اساتید افغانستانی است.

به گزارش آی فیلم 2 ، نمایشگاه کتاب ایران با حضور ناشران برجسته ایرانی و هزاران جلد کتاب تالیفی و یا ترجمه شده برای اولین بار امروز شنبه 16 قوس/آذر 1398 در دانشگاه هرات افتتاح شد.

«علی اصغر رضایی دستجردی» وابسته فرهنگی سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در هرات در گفتگو با فارس گفت: 60 هزار جلد کتاب از 50 ناشر ایرانی در قالب هشت هزار عنوان در دانشگاه دولتی هرات در قالب نماشگاه بزرگ کتاب به نمایش گذاشته شده و مهمتر از همه این کتاب‌ها که در بازارهای کتاب افغانستان نیز وجود ندارد با 40 درصد تخفیف ویژه برای دانشجویان و استادان نیز به فروش خواهد رسید.

وی افزود: تلاش برای ادامه برگزاری نمایشگاه‌های کتاب در فصل‌های مختلف سال نیز در افغانستان ادامه دارد و قرار است تا ناشران افغانستان در نمایشگاه‌های جمهوری اسلامی ایران و حتی در کشورهای خارجی همسایه با ایران نیز حضور داشته باشند.

داکتر خسروی رئیس دانسکده ادبیات دانشگاه هرات در خصوص برگزاری این نمایشگاه گفت: ایجاد نمایشگاه بزرگ کتاب در دانشگاه هرات برای اولین بار در طول 30 سال پس از تاسیس این دانشگاه خود بیانگر حسن نیت و همجواری جمهوری اسلامی ایران است که این کار سبب شده تا با هزینه های کم تمامی نیازمندیهای دانشجویان و استادان در هرات رفع شود.

همچنین «نورالحق احمدی» نماینده دفتر والی هرات نیز با استقبال از همکاری های خوب فرهنگی جمهوری اسلامی ایران با افغانستان گفت: ایجاد نمایشگاه کتاب در حال حاضر در نوع خود بی‌نظیر بوده و نیاز جامعه دانشگاهی در این ولایت را برطرف خواهد کرد.

وی تاکید کرد: اداره محلی هرات تلاش دارد تا با جذب بودجه برای چاپ کتاب های ناشران افغان، این کتاب‌های جدید را نیز در بازار عرضه کند .

دانشجویان و بازدید کنندگان از نمایشگاه کتاب در دانشگاه هرات نیز می‌گویند: در گذشته برای تامین نیاز خود مجبور به خرید کتاب از کشورهای همسایه و یا دانلود نسخه الکترونیکی بودند، اما افتتاح این نمایشگاه بسیاری از نیازهای جامعه دانشگاهی را برطرف خواهد کرد. 

ح ح 

نظر شما
ارسال نظر